Wednesday, February 18

The beginning...

Så har jag jobbat min första dag på mitt nya jobb.

Många ansikten, namn, mycket information och saker att ta in.

Fascinerad över att saker är så uppstyrda och välsmorda. Väldigt mycket folk, väldigt trevliga människor. Morgonen började med att jag fick en utskällning över att jag håller på Färjestad när jag anknytningar i Gävle och Övik men inte i Karlstad. : ) Det finns m.a.o. en till Unforsare som härstammar från Övik. Han är rolig, liksom många andra. Fick lite föraningar om mina blivande kollegor i Tyskland, både positiva och lite saker man måste lära sig att ta liksom, får väl själv lista ut vad som stämmer.

Allt som allt en fullspäckad dag, och närmaste veckan kommer säkerligen fortsätta likadant. Har ett antal möten inplanerade varje dag, varför mjukstarta? ; )

Mycket kvar att fixa och dona med, har fortfarande inte nåt napp på lägenheten, har satt ut en annons nu iaf på nån förmedlingstjänst för andrahandsuthyrning. Vi får se... A-kassa sägs upp, försäkringskassan ska få veta att man inte är svensk längre osv osv. Mycket byråkrati, även i Sverige. : )

Skriver mer om ett tag, när det händer grejer.

No comments:

Post a Comment