Thursday, January 29

I Tyskland...

Så...är i Tyskland för att fira Sabi's examen, och för att skaffa bankkonto, registrera mig i Tyskland och titta på två potentiella rum i studentlägenheter/kollektiv typ. Ena snubben som hyr ut verkar rätt skum och som om han har dålig koll på saker. Å andra sidan är den lägenheten i ett kalasläge alldeles bredvid knutpunkten i Ulm, där alla bussar går (även den till mitt jobb). Andra lägenheten hyr en jättetrevlig kille ut, men den är aningen längre bort. Tror att det är de som jag ska bo med som får bestämma åt mig, är ju kul om man kan tänka sig att hitta på saker med dom och så. Om nån av dom nu vill att jag bor där, vill säga...

Nu ska vi göra oss i ordning för Sabi's stora dag, ceremonin med diplom-utdelning osv görs på ett kloster i närheten av Mainz/Wiesbaden (Kloster Eberbach). Ser väldigt pampigt ut.

Många tider att passa imorrn, Rådhuset i L-E kl 8, banken i Ulm 11.30, eventuellt Unfors kl 13, titta på första rummet kl 14.30, andra kl 17. Blir nog fullt upp.

No comments:

Post a Comment