Wednesday, March 11

after wien

Tillbaka i Neu-Ulm efter en vecka i Wien. Mycket arbete och långa dagar, men också mycket skoj och god mat.

Ska inte gå in så mycket i detalj på vad vi haft för oss i Wien, då det nog är bäst att hålla det inom företaget, kan bara säga att det känns bra att ha fått spendera så pass mycket tid med mina kollegor och kunnat lära känna dem bättre. Det har som sagt blivit en hel del god mat och en hel del god öl, mycket sena nätter, långa dagar på mässan och tja... det känns rätt ok just nu. Däremot är jag inte alls speciellt sugen på att åka till Göteborg på lördag och städa lägenheten. 3 timmar bil till Frankfurt-Hahn, flyg på lördag eftermiddag till Göteborg, flyg tillbaka på söndag eftermiddag, 3 timmar bil tillbaka... känns som jag får vänta lite till på den där "lugna helgen"... Sabi ställer upp och skjutsar, bokar flyg osv osv. Utan henne hade det nog inte funkat just nu. KRAM på dej! : ) Såklart gör ju mitt sällskap i Göteborg också att det känns roligt att åka dit, även om det hade varit kul med lite mer tid. Kram på er också! : )

En sak kan jag ju ta upp i alla fall, som jag tänkt på tidigare, hört från andra tidigare, och även nu i Wien...: Om de båda företagen (ni vet vilka) skulle slås ihop, skulle vi kunna ta över hela marknaden. Denna åsikt har jag hört från båda håll, och visst ligger det nåt i det. Samtidigt vet jag ju att det av olika anledningar troligen är omöjligt, samt att den konkurrensen vi har förmodligen är en stor del i att vi båda ligger så långt framme i utvecklingen. Nog om detta nu. ; )

Något slog mig förresten på väg hem med bussen från jobbet idag. Hade en resväska med mig som stod i rullstols-/barnvagnsavdelningen i bussen. Av gammal vana var jag lite uppmärksam på om nån barnvagn skulle rulla på och behöva plats, i Göteborg händer det ju typ på varannan hållplats i centrum. Här däremot, verkar det inte födas några barn. Lite som på Lost-ön. ; ) En rullstol var iofs redan parkerad i bussen, men det slog mig på den här resan att jag nog knappt sett nån gå på en buss i Tyskland med barnvagn. Kanske beror detta på att alla kör bil, eller så är det som Sabi brukar säga: Det föds inga barn i Tyskland, och när vår generation blir gamla, finns inga som kan ta hand om oss. Om inte innan, så är det nog dags för Sverige då...

No comments:

Post a Comment